Thursday 22 June 2017

Review : SKINCARE Cosmoderrm Vitamin E Series - Vitamin E Cream 1000 I.U -

Assamualaikum dan salam sejahtera para warga pembaca.

Hari ini saya akan membuat 'review' produk siri Cosmoderm Vitamin E - Vitamin E Cream 1000 I.U. Ia krim yang dipromosi akan membantu anda dengan masalah parut.
Cosmoderm Vitamin E Cream 1000 I.U.

Pandangan bahangian kiri kotak.

Pandangan belah kanan kotak.
Botol Cosmoderm Vitamin E Cream 1000 I.U



Pandangan bahagian belakang botol.

Tudung yang senang dibuka dan tidak perlu dicabut. Tetapi tiada plastik atau aluminium pelindung.

Sedikit maklumat tentang
 Cosmoderm Vitamin E Cream 1000 I.U.:

Harga :  RM19.90 (Online Cosmoderm Store)

Produk Buatan Malaysia

Isipadu : 50ml

Bahan-bahan :
Aqua, DL-Alpha-Tocopherol, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Dimethicone, Isopropyl Myristate, Stearic Acid, Glycol Stearate, Capprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Alcohol (and) Cetereath-20, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Phenyl Trimethicone, Phenoxyethanol, Sorbitan Caprylate, Hydroxypropyl Methylcellulose, Fragrance, Triethanolamine, Carbomer, BHT, Rosa Canina (Rosehip) and Hyaluronic Acid.

Cara Penyimpanan : 
Tidak dinyatakan (cuma berhati-hati supaya tidak diletakkan di bawah cahaya matahari atau suhu panas)

Fungsi:
  • Pelembab ringan yang mengandungi Double Action Vitamin E dan Minyak Rosehip.
  • Digunakan untuk merawat parut pembedahan dan jerawat, kesan lemak, panas matahari, kulit tidak sekata dan kulit terlebih matang.

Maklumat Tambahan:
  • Untuk kegunaan luaran sahaja
  • Tidak diuji ke atas haiwan
  • HALAL
Cara penggunaan :
  1. Selepas mencuci muka dan 'toning', letakkan ke atas muka dengan sekata ke atas muka dan urut dengan lembut.
  2. Untuk kulit berminyak, ia lebih baik disertai dengan Cosmoderm Tea Tree Oil Facial Cleanser.
Okay, saya akan mulakan 'review' saya untuk produk ini.

Tekstur:
Cosmoderm Vitamin E Cream 1000 I.U. sedikit pekat. Saya tidak akan mengesyorkannya kepada yang kulit yang sangat  berminyak. Ia kering dengan cepat dan kulit anda akan berasa segar setelah meletakkannya, ia sensasi yang menyenangkan. Jangan bimbang jika anda ingin menggunakan produk ini sebelum meletakkan BB Cream, 'foundation' dll kerana ia tidak hilang jika bercampur dengan bahan-bahan tersebut. Dan ia juga tidak mengakibatkan masalah bertapung.

Warna:
Ia berwarna putih. Namun, jika ia diletakkan ke atas wajah anda, warna putih itu tidak akan kekal dan ia tidak menyebabkan masalah bertapung ataupun ada kesan warna putih jika anda ingin menggunakan kosmetik yang lain seperti 'foundation'.

Warna putih pada mulanya.
Setelah diratakan ke atas kuit ia tidak berwarna.

Bau:
Ia mempunyai bau yang agak manis. Sudah tentunya kerana Pewangi yang telah diletakkan dalam bahan-bahan. Tetapi anda tidak perlu bimbang kerana ia tidak menyebabkan anda pening kepala. Saya agak menggemari baunya.

Bungkusan:
Reka bentuk produk ini bagus. Anda tidak perlu berasa bimbang kerana penutup botol hilang kerana penutupnya melekat pada botol. Saiz botol juga kecil supaya anda boleh letakkan ia ke dalam beg dan bawanya kemana-mana sahaja.

Kecil dan mudah dibawa beserta penutup yang melekat di botol

Hasil:

Bagi saya, saya baru menggunakan produk 2-3 kali dan saya mengalami 'breakout', tetapi ia mungkin kerana saya mendekati tarikh saya mungkin datang bulan atau 'period'. Saya akan mencuba ia kembali setelah habis tempoh 'period' saya untuk melihat hasilnya. Saya biasanya meletakkan krim ini sebelum saya tidur ataupun selepas saya membersihkan muka saya. Walau apa pun, harganya hanya RM 19.90 dan tidak terlalu mahal jadi saya tidak begitu kisah.

Saya akan 'update' nanti tentang keberkesanan produk ini setelah 'period' saya tamat.

Rating?
3.5?
Setakat ini saya meletakkan 'rating' kerana saya gembira dengan bau, 'design' dan juga bahan-bahan yang terkandung dalam produk ini. Saya tak dapat meletakkan 'rating' 4 kerana saya mendekati period saya dan saya tidak pasti jika 'breakout' yang saya alami sekarang ini adalah kerana 'period' atau produk.

Harganya tidak begitu mahal seperti barangan-barangan yang berjenama. Hanya RM19.90


Kebarangkalian Untuk Membeli Lagi?
Saya tidak dapat memastikannya lagi. Saya perlu menggunakan produk ini lebih lama dan 'update'

Ini sahaja 'review' Cosmoderm Vitamin E Series - Vitamin E Cream 1000 I.U. Saya harap ia dapat membantu para warga pembaca untuk membuat keputusan anda dalam membelinya untuk wajah anda. Saya akan pastikan 'update' setelah 'breakout' saya hilang.

Terima kasih untuk waktu anda untuk membaca blog saya.

Yang benar,


TheMalayGadis

3 comments:

Review : SKINCARE Shiseido Senka Series - Perfect Gel MakeUp Remover -

Assalamualaikum dan salam sejahtera warga pembaca. Hari ini saya akan membuat review Shiseido Siri Senka - Perfect Gel Makeup Remover -...